חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין הסערה

טיפול בקמטוטים ופגמים מתחת לעיניים

אומרים שהעיניים הן המראה של הנשמה שלנו, דרכן רואים את כל מה שעברנו, את האופי והם הסימן הראשון להזדקנות העור. אך לעומת זאת עדיין, אזור העיניים, אזור שאנו בקושי נוגעות ומתייחסות אליו. זהו אזור הנותן לנו אתגר טיפולי גדול וזה בעיקר בשל עובי העור.

העור באזור העיניים, זהו אחד הסימנים הראשונים להראות לנו את סימני הגיל. זהו העור הדק ביותר בגוף, מגיע כממוצע כרבע מהעובי באזורים אחרים. אם העור בממוצע בעובי 2 מילימטר אז העובי באזור העיניים הוא כ 0.5 מילימטר. ולכן הוא הרבה יותר רגיש ופגיע מנזקי הסביבה: קרינת השמש, רוחות, חוסר הידרציה בעור ועוד. בנוסףֿ, באזור מתאר העין אין בלוטות חלב ולכן הוא חסר שומן ונוטה יותר ליובש. מנגד, רשת צפופה של נימי הדם בו ביחד עם השכבה שומן הדקה ביותר אנו רואים נטייה מוגברת לנפיחות ועיגולים שחורים.

 

ולכן האתגר הטיפולי באמת גדול!

אז מהן שלוש בעיות העיקריות סביב העיניים?

  1. יובש וקמטוטים
  2. כהות סביב העיניים
  3. נפיחות ובצקות סביב העיניים

כיצד נטפל בבעיות אלו?

  • יובש סביב העיניים וקמטוטים –  יובש סביב העיניים מופיעה הרבה יותר ומוקדם יותר משאר אזורי הפנים וזאת בשל עובי העור וחוסר בלוטות חלב. ולכן כבר מגיל מוקדם יש לבחור בתכשיר המכיל חומרי NMF השומרים על העור מהתאדות המים ובשמירה על הלחות.  לשם כך יש לבחור תכשיר המכיל ויטמינים ומרכיבים גורמי לחות וכמובן שלא יכיל  אלכוהול או דטרגנטים הגורמים לייבוש העור.

 

  • כהות סביב העיניים – העיגולים השחורים אשר מטרידים כל כך הרבה נשים.  כהות מתחת לעיניים אינה תמיד נגרמת דווקא מפיגמנטציה אלא גם כתוצאה מכך שהעור דק וכמעט שקוף. הופעת כהויות מתחת לעיניים היא תוצאה של השתקפות הדם בנימים באזור זה, המכוסה ברשת צפופה של כלי דם. בעוד שבעורקים צבע ההמוגלובין העשיר בחמצן הינו אדום, הרי שבוורידים צבע ההמוגלובין, לאחר ששחרר חמצן, נע בין כחול-סגול לחום. מאחר שהעור באזור מתאר העין דק מאוד והנימים עדינים, משתקפים פיגמנטים אלו ויוצרים מראה של עיגולים כהים המקיפים את העין.

גם לתופעה זו סיבות מגוונות:

  • תורשה – המתבטאת בבעיה מבנית של כלי הדם ו/או בעור דק ושקוף.
  • אנמיה וחוסר בוויטמינים – נמצא במחקרים כי חוסר בברזל הינו גורם מרכזי להופעת כהויות באזור מתאר העין. בנוסף, אנמיה וחוסר בוויטמינים גורמים לחיוורון, המבליט את הנימים מתחת לעור.
  • חוסר שינה – עייפות וחוסר שינה פוגעים בזרימת הדם, דבר המוביל לריכוז גבוה יותר של הדם בנימים שמסביב לעיניים.
  • עישון – עישון הוא גורם ידוע לפגיעה בתפקוד כלי הדם. בנוסף להחדרת רעלים שונים למחזור הדם, הוא פוגע גם בזרימת הדם. זה קורה כמובן בכל חלקי הגוף, אבל בולט במיוחד בכלי הדם העדינים של מתאר העין.

יש להגיד, שחומצה אסקורבית –  ויטמין C  – מעודד יצור קולגן, תורם להבהרה,  נוגד חמצון ודלקת ותורם להידרציה. מומלץ להשתמש בערב ובבוקר מקדם הגנה.

 

  • שקיות ונפיחות מתחת לעיניים – הגורם המרכזי להופעת “שקיות” מתחת לעיניים הוא גנטי. במקרה וזה המצב כזה, הפתרון הוא ניתוח קוסמטי שבו מוציאים את השומן מן השקע ומותחים את העור. אך כאשר הנפיחות מתפרצת פתאום היא עלולה גם להיגרם כתוצאה ממחלות שונות וגורמים נוספים, כגון:
  • מחלות כליה
  • יתר לחץ דם ומחלות שונות הפוגעות בניקוז הלימפטי.
  • שתיית אלכוהול מוגזמת, המכבידה על הכליות, שתפקידן לסנן את הנוזלים בגוף.
  • צריכת מלח מוגברת, הגורמת לבצקת ולאגירת נוזלים.
  • חוסר איזון בלוטת תריס
  • גורמים זמניים, כגון חוסר שינה, בכי ממושך ושימוש בתכשירים קוסמטיים לא מתאימים. לכן, חשוב מאוד במצב הזה להשתמש ברכיבים מקריים, מרגיעים אשר מעניקים רכות והרגעה לעור.

קוסמטיקאית? מעוניינת להירשם לסדרת הסמינרים וההרצאות שלנו בליווי בכירים בענף האסתטיקה?
השאירי פרטים ונחזור אליך בהקדם או התקשרי כבר עכשיו 1-700-707-773

קוסמטיקאית? מעוניינת להצטרף למאגר המקצועי שלנו?
השאירי פרטים ונחזור אליך בהקדם או התקשרי כבר עכשיו 1-700-707-773

Cosmetologist? Interested in joining our professional network?
Call us now at (+972)-1700-707-773 or leave your details and we will get back to you as soon as possible.

דילוג לתוכן