חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיקום העור – שיקום המחסום האפידרמלי

עור מיובש? אנחנו רגילות לאבחן את העור כעור שמן, עור יבש, עור מעורב, אך בעצם יש הגדרה מאוד חשובה אשר אנחנו צריכות לקחת את זה בחשבון כאחד הפקטורים ראשונים.

וזה עור מיובש!

המונח עור מיובש, זה בעצם מקביל להידרציה של העור, כמות המים שמכילה האפידרמיס היכולה להיות מתקינה ועד מיובשת. דירוג של העור ברמת ההידרציה של שכבה הקרנית אינה קשורה לרמה של הפרשת בלוטת החלב.

זאת אומרת עור שמן יכול להיות גם עור מיובש!

אז בעצם כיצד נאפיין את זה? וכיצד העור משתנה כשהוא מיובש?

במהלך היום גופנו מאבד מים באמצעות תהליך רציף של אידוי, בכמויות זעירות, דרך העור. שכבת המחסום האפידרמלי – הבנויה מקרטין, שומנים ( צרמידים, חומצות שומן חיוניות, כולסטרול ) ומהחומר הבין-תאי: המטריקס.

אפידרמיס תקין – כמות המים הולכת ופוחתת ככל שאנו מתקרבים אל שטח פני העור.

בשכבה הבזלית יש 70%-75% מים, בשכבה הקרנית – רק 10%-15%.

השכבה הקרנית הנה גבול חשוב המאפשר שליטה על איבוד המים. היא גם חשובה כגבול המגן מפני הסביבה החיצונית, באשר היא קשוחה מצד אחד אך גמישה מאידך –כל עוד היא לחה. אם תכולת המים יורדת אל מתחת ל-10%, היא נעשית יבשה, פחות גמישה ויותר מועדת לנזק, שבירה וזיהום.

כאשר העור מיובש, העור צמא באופן תמידי, הוא במצוקה בדיוק כמו צמח אשר מיובש ולכן הצמח לא יכול לבצע את התפקוד היום יומי ואנו רואים בתחילת הנבילה שלו. גם פה, בעור אנחנו נראה אותו כסדוק, מחוספס וזה יפרע בתפקוד של העור וגם כמובן על התוצאות הטיפוליות שאנחנו מנסות להשיג עם הלקוחה.

אז כיצד זה משובש תפקודית?

  1. ישנו קילוף טבעי ומחזורי קבוע של התאים בעור, התקרנות העור הטבעית המתבצעת במומצע כל 21/28 יום . כאשר העור במצוקה, כאשר חסרה לו המים והלחות, ההתקרנות נפגעת. ההאטה בהשלת התאים פוגעת בכל שכבת האפידרמיס ובהאטה הכללית של המטבוליזם (חילוף חומרים).
  2. השפעה על חומרים פעילים בעת דה הידרציה – לכן, גם אם נכוון את הלקוחה להשתמש בחומרים פעילים, פעילותם נפגעת ונחסמת כתוצאה מחוסר מים בעור.
  3. פתח למחלות עור – עור מיובש – דה הידרציה – יכול לתת גם פתח למחלות עור ונגעי עור, דה הידרציה משפיעה על אקנה (אקנה דלקתי) , מאיטה את תהליך ריפוי של העור.
  4. האצת תהליך ההזדקנות העור – מגבירה את הסיכוי לרדיקלים חופשיים – תהליך ההזדקנות מאופיין בהאטה קבועה והדרגתית של התקרנות העור. ביחד עם מצב של חוסר מים, ההאטה מתגברת ומאיצה את התהליך.
  5. מגבירה את הסיכוי לפיגמנטציה (גם פוסט דלקתית) – היפר פגמנטציה נוצרת כתוצאה מטראומה בעור. המלונציטים מתפקדים בהיפר כאשר יש טראומה ומצוקה בעור. מצב קבוע ומתמשך של דה הידרציה מגבירה את הסיכוי להיפר פיגמנטציה.

אז כיצד ניגש לטפל בעור המיובש?

המחשבה שהעור מיובש ולכן בואו נעשה החדרת לחות בטיפול אחד בלבד היא אינה נכונה ב-100 אחוז. יש לזכור שמרבית המים של העור נמצאת בדרמיס, ברקמת החיבור, האפידרמיס אינה אלה בסה״כ מכסה השומר על סיר מהתאדות. המטרה היא מצד אחת היא כן ניתן לעשות פרוטוקול טיפול להרגעה, מיום ולחות אך חשוב מאוד לצייד את הלקוחה בתכשירי המגבירים את NMf חומרי לחות טבעיים ובכך משקמים את השכבה הקרנית.

הרכיבים הנכונים הנדרשים לשיקום השכבה הקרנית:

  • טיפולים ותכשירים קוסמטיים שיעזרו לשקם את מחסום העור הם כאלו הכוללים את הרכיבים שאבדו – אלו החיוניים מחד לספיחת מים, ומאידך למניעת אידויים והתנדפותם לסביבה.
  • לוכדי לחות – רכיבים סופחי מים – עם הרכיבים האלה נמנים חומרים כגון חומצות אמינו, חומצות אלפא הידרוקסיד, אוריאה וגליצרין המהווים את גורמי ה-NMF’s הטבעיים בעור.
  • שומרי לחות – חומצה היאלורונית– החומצה היאלורונית מבוססת על חלבונים סוכריים, שתכונתם החשובה היא יכולתם לקשור אליהם כמויות גדולות של מים. בדרך זו, היא מספקת לעור לחות ומעניקה לו נפח, רכות ואלסטיות, וגורמת לו להיראות חלק, מתוח וצעיר.
  • מרכיבים על עוריים – אוטמים – רכיבים אלה כוללים סרמידים, חומצות שומן וכולסטרול המיוצרים בעור באופן טבעי, העוזרים לתקן את שכבות השומן הטבעיות במחסום ההידרו-לפידי כאשר אלה נפגעות, וכן חומרים הידרופוביים, המסייעים באיטום העור ובמניעת התנדפות המים.
  • ויטמינים ונוגדי חמצון, ובעיקר ויטמיני A, Cו-E – ויטמינים אלה מסייעים למנוע את נזקי החמצון הנגרמים על ידי הרדיקלים החופשיים ופוגעים בין היתר ביכולת העור לשמר לחות.

 

 

קוסמטיקאית? מעוניינת להירשם לסדרת הסמינרים וההרצאות שלנו בליווי בכירים בענף האסתטיקה?
השאירי פרטים ונחזור אליך בהקדם או התקשרי כבר עכשיו 1-700-707-773

קוסמטיקאית? מעוניינת להצטרף למאגר המקצועי שלנו?
השאירי פרטים ונחזור אליך בהקדם או התקשרי כבר עכשיו 1-700-707-773

Cosmetologist? Interested in joining our professional network?
Call us now at (+972)-1700-707-773 or leave your details and we will get back to you as soon as possible.

דילוג לתוכן