חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה העור צריך בכדי להתחדש?

כולנו עושות טיפולים פולשניים (פילינגים, מיקרונידלינג – פציעה מכנית, IPL ועוד.) במטרה לחדש את העור ולהאיץ את קצב המיטוזה של התאים.

הדסמוזומים, הקשרים החלבוניים בין הקורנאוציטים צריכים להתנתק ולגרום להשלה טבעית של התאים מהשכבה הקרנית.

לא תמיד לעור יש את כל המחסן והמצרכים החיונים לצורך כך. אז לפני שמתחילים לבצע דלקת ופעולת חידוש יש לבדוק שהרקמה מוכנה לתהליך.

אז מה העור צריך בכדי להתחדש?

  • מים H2O –  כדי שהעור יכול להתחדש, לצורך הפרדת הקשרים החלבוניים הללו גורמת להשלה טבעית של התאים מהשכבה הקרנית. האנזימים הפרוטאוליטים האחראים להשלת התאים, מתפקדים בנוכחות שכבה קרנית לחה. אנזימים אלה ממוקמים בין התאים. בהעדר מים, התאים לא מושלים בצורה נורמלית והתוצאה היא עור נוקשה, יבש, מחוספס, וקשקשי.

 

  •  מינרלים –  אבץ מגנזיום ונחושת – רוב האנזימים אינם יכולים לפעול כהלכה בלי סיוע של יוני מתכת או של מולקולות ויטמנים ומינרלים (cofactors) אורגניות קטנות. החומרים המסייעים לפעילות אנזימית נקראים קופקטורים חיוניים לנו משום שהם קופקטורים או חומרי מוצא לייצור קופקטורים. מכיוון שבאפידרמיס אין כלי דם ואספקת החמצן אשר אנו מקבלים מהדרמיס פוחתת יחד עם הוויטמינים וזרימת קצב הדם. המקצצים מגוון מרכיבים של הדרמיס (קולגן, MMP שילוב עליית אנזימי פירוק אלסטין, חומצה היאולרונית ועוד). אנחנו עדים לירידה מואצת בפעילות האנרגיה, הגורמת לירידה ברמת החמצן בתאים ובהתנוות איטית יותר של התאים.

חייב לחזק את מערכת העור בוויטמינים ומינרלים, לצורך פעולות ביוכימיות !

  •  אנטי אוקסידנטים – נגזרות ויטמין C –  רדיקל חופשי גורם להרס קרומי התאים הפנימיים פוגע בסינתזת החלבונים, בתפקוד המיטוכונדריות ובשאר הפעילויות החיוניות של התאים. כאשר יש עומס מבחינה ביולוגית – מצב בו הרדיקליים מתגברים , נהיה מצב של: עקה חמצונית המאופיינית מבחינה ביולוגית במצב בו ריכוז הרדיקלים כה גבוה עד שנוגדי החמצון הטבעיים בגוף אינם מסגולים להתמודד איתו. זה מתבטא ביצירת קמטים וקמטוטים, כתמי שמש, נמשים, נימי דם קטנטנים, העור הופך למחוספס ופחות גמיש, ובמקרים חמורים נגרם סרטן העור.

 

  • ויטמין E – הוא נוגד החמצון מסיס השמן העיקרי שבגופנו. מעניק לעור מעטה שומני E ויטמין העוזר במניעת התנדפות של מים מהשכבה הקרנית. קרום התא או ממברנת התא הוא ממברנה ביולוגית העוטפת את התא, הוא הקרום של התא המורכב מדו-שכבה ליפידית ומחלבונים שונים. קרום התא מפריד בין הציטופלזמה ובין הסביבה החוץ-תאית ומאפשר רק לחלק מהחומרים לעבור דרכו פנימה והחוצה. כאשר קרום התא פגום, הרקמה פגועה ומחסום האיפדרמלי אינו תקין!

 

  • תרכובות פוליפנוליות –  במשפחת הפוליפנולים קיימות מעל 5000 תרכובות שונות. תרכובות אלו נמצאו כמועילות להפחתת הנזק החמצוני בתא. מקורות עשירים בהפוליפנולים: תותים, פירות יער כמו אוכמניות, תפוחים, תה ירוק, שמן זית, שמן סקוולאן (זיתים) ועוד. עוזר בלחזק את הרקמה, את מערכת החיסונית של העור, לאחד את גוון העור!

קוסמטיקאית? מעוניינת להירשם לסדרת הסמינרים וההרצאות שלנו בליווי בכירים בענף האסתטיקה?
השאירי פרטים ונחזור אליך בהקדם או התקשרי כבר עכשיו 1-700-707-773

קוסמטיקאית? מעוניינת להצטרף למאגר המקצועי שלנו?
השאירי פרטים ונחזור אליך בהקדם או התקשרי כבר עכשיו 1-700-707-773

Cosmetologist? Interested in joining our professional network?
Call us now at (+972)-1700-707-773 or leave your details and we will get back to you as soon as possible.

דילוג לתוכן